woensdag 17 juni 2009

Let's Tweet Tehran


Wat web 2.0 kan betekenen voor een maatschappij zonder vrije nieuwsgaring, zien we deze week weer in Iran. De enorm gespannen situatie na de verkiezingen daar wordt verslagen door bloggers, twitteraars, flickies (ik wist ook niet dat ze zo heetten) en facebookers. Kijk bijvoorbeeld eens op Twitter Search onder #iranelection, waar voortdurend nieuwe tweets binnenkomen, waarmee berichten, filmpjes en foto's worden verstuurd.

Power to all our friends.

foto: Hamed Saber

3 opmerkingen:

Janny zei

Och Leendert Jan, ik kom er steeds meer achter dat ik he-le-maal verkeerd zat met mijn Twitter commentaar! Als het zó ingezet kan worden is dat toch grandioos?
Janny

LeWi zei

Grappig Janny: ik hoorde gisteren een van mijn collega's hier bijna hetzelfde zeggen :-)

kapittelblog zei

fantastisch dat deze middelen er nu zijn!!!!En wat goed dat onze Web 2.0 cursus er voor gezorgd heeft dat ook ik begrijp hoe het werkt!