vrijdag 15 januari 2010

Eén jaar verder

Het is alweer januari. Dat betekent dat het alweer bijna een jaar geleden is dat ik begon met de cursus 23dingen en mijn blog opstartte. De laatste tijd kom ik er maar weinig toe om nog wat te schrijven, en zo af en toe voelt mijn blog een beetje als een blok (blog?) aan mijn been. Oh, ik moet echt weer eens wat posten, anders leest helemaal niemand het meer en is er weer een spookblog bij…

Ik moet blijkbaar in een “flow” zitten om het regelmatig bij te houden, zoals dat tijdens de cursus was. Misschien is het niet zo gek dat die flow wat doorbroken is nu ik ergens anders ben gaan werken en weer met heel andere dingen bezig ben. En dat terwijl ik bloggen toch zo leuk vind en met zoveel plezier andere blogs lees. Kleine golfjes van inspiratie zijn er regelmatig. Ideetjes om mijn blog weer op te spicen.

In elk geval wil ik graag een voortzetting geven aan wat ik bij 23dingen allemaal heb geleerd. Het blog is daar maar één voorbeeldje van. Trouw houd ik mijn RSS-feeds bij. Nog steeds ben ik aan het puzzelen wat bibliotheek 2.0 allemaal inhoudt en kan betekenen. Mijn blik op het vakgebied is grondig veranderd het afgelopen jaar. Natuurlijk wist ik ook wel dat we onderweg zijn van de boekenbibliotheek naar een digitale, maar ik begin nu pas in te zien wat de mogelijkheden en veranderingen zijn. En ook hoe reuze interessant ik dat eigenlijk vind.

Prachtig vind ik ook deze presentatie. Wat een inspirerende voorbeelden, en wat staan wij eigenlijk nog maar aan het begin…

Met dank aan ablog2b

Geen opmerkingen: