donderdag 25 maart 2010

De Mol: Kennis Is Macht?


Vanavond een spannende televisieavond: eindelijk komen we er achter wie de Mol is! Is het Kim of is het Sanne? Spannend! Ik heb de laatste twee afleveringen het idee dat het Kim is. Al moet ik toegeven dat ik pas echt op haar ben gaan letten sinds iemand tegen mij zei: “Het is zó makkelijk: Kennis Is Macht…”

Al jaren kijk ik Wie is de Mol? Er schijnen mensen te zijn die alle afleveringen tientallen keren bekijken en uitpluizen op aanwijzingen. Dit seizoen zijn druk alle Japanse karakters die in beeld kwamen vertaald. Zo gek ben ik niet, en ik onthoud ook absoluut niet wie waar stond tijdens een opdracht en wie er nou precies voor zorgde dat het geld niet in de pot kwam. Maar de paranoia is heerlijk om naar te kijken. “Ik vertrouw haar niet, want ze is zo stil”. Geweldig! Als stille mensen niet te vertrouwen zijn, wat moet ik dan wel een rat zijn...

Het meest fascineert mij wie toch die opdrachten verzint. Razend knap hoe alle details worden uitgedacht. Het moet maanden van research kosten, en dat lijkt mij nou een heerlijke baan. En dan die jaloersmakende exotische locaties. Een paar jaar geleden was de Mol in Argentinië, keek ik verlekkerd naar alle fraaie landschappen en herkende zomaar een straatje waar ik ook had gelopen.

Mijn geld staat vanavond dus op Kim. Met in het achterhoofd dat ik nog maar één keer eerder de Mol goed heb gespot….

Geen opmerkingen: