dinsdag 16 maart 2010

Zonder Netvibes


Op mijn werk hebben de pc’s de laatste weken problemen met Netvibes. Het laden duurt eindeloos, en zodra ik van mijn beginpagina naar een ander tabblad wil loopt ie vast. Tijden blijft hij proberen te laden, totdat elke feed op een gegeven moment aangeeft dat hij momenteel niet reageert. Het zal aan de pc’s hier liggen, al geloof ik niet dat het zulke ouwe besjes zijn. Thuis doet Netvibes het wel, zij het trager dan ik gewend was. Afgelopen weekend kreeg ik de mededeling dat ik niet op Netvibes kon. Wel werd ik bedankt “for showing Netvibes your love!”, en werd gemeld dat ze bezig waren met aanpassingen om het “increased traffic” beter te kunnen verwerken.

Het valt me op dat mijn wereld ineens een stuk kleiner voelt. Het automatisme van even door mijn vaste feeds bladeren, kijken wat het nrc.next-blog schrijft, m’n Twitter lezen, BoingBoing, Dutch Cowboys, ZBDigitaal, Dymphie, Festina Lente… Het ritme is eruit, de inspiratie droogt op. Raar dat ik er zo aan gewend ben: het is amper een jaar geleden dat ik überhaupt Netvibes ging gebruiken!

Gisteren heb ik de Google Reader die ik ooit heb aangemaakt zitten bijwerken met nieuwe feeds, om toch mijn nieuwsbehoefte te kunnen stillen. Toch voelt dit lang niet zo lekker. Netvibes is meer mijn ding, ziet er leuker uit en is zo goed naar mijn eigen behoefte ingericht. Het voelt echt als mijn eigen stekkie. De Google Reader is me te droog. Maar ja, hij doet het tenminste wel. Word ik nog verder in de armen van Google gedreven.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik ben het er helemaal mee eens. Ben dol op Netvibes maar de software maakt het de computer taai. In Chrome gaat het beter dan in firefox, maar het programma is nog steeds de oude niet :-/

Lewi zei

En met Chrome zit je nog steeds met Google te heulen :-( Smart move van Netvibes. Laten we hopen dat ze het snel weer op de rit hebben.