woensdag 15 juli 2009

Rotte vis


Ik lees net dat 1.326.000 mensen gisteren hebben gekeken naar SBS6 Shownieuws, waar de verzuurde Volendamse visvrouw Gerda Smit klaagde dat haar ex-schoondochter onrechtmatig het huis van haar zoon had leeggehaald toen ze voorgoed vertrok.

Met blosje op de kaken beken ik dat ook ik deze verbijsterende televisie heb gezien. Persoonlijk zou ik blij zijn dat ik dat spuuglelijke meubilair kwijt was, en mijn vuile was lekker binnen houden.

Waarom doet Gerda zoiets? Waarom zendt SBS6 dit uit? En ook: waarom kijken wij ernaar?

De vragen des levens... ik zal ze wel nooit oplossen.

3 opmerkingen:

Barbara zei

Wat heb je dat toch weer mooi verwoord. Zou dat het lot van roem en rijkdom zijn?
Ik heb het niet gezien maar elke nieuws pagina die je opent staat inderdaad dit nieuws.

LeWi zei

Tja Barbara, dat zij zelf op zo'n manier de vuile was buiten hangt verbaast me zo. En iedereen smult natuurlijk van schandaaltjes met rijke en beroemde mensen. Ik zou er niet gelukkig van worden.

LoesF zei

Ja, ergens begrijp ik het wel... een leeuwin die voor haar jong vecht... alleen jammer dat ze niet naar haar jong geluisterd heeft, want Jan(tje nog steeds volgens moeder) wilde dit dus echt niet!