donderdag 17 september 2009

Hoofddoekjestaks


Schokkende taal gisteren van de feestpruik in de Tweede Kamer. Ik vroeg me af of ik het geblaat over een hoofddoekjesbelasting serieus moest nemen. Misschien niet, maar ook mij schoten deze beelden door het hoofd. Hoe makkelijk is het niet om hier de zedenpolitie te vervangen door de belastingdienst die checkt of de draagster haar accijns wel heeft betaald.

Hoe merkwaardig ook dat ik de situatie waar feestpruik naar eigen zeggen tegen wil strijden juist als argument tegen zijn standpunt zie. De persoon die dit filmpje op YouTube heeft gezet is het waarschijnlijk ook grotendeels met hem eens.

Onvrijheid kan in vele vormen bestaan, maar de raakvlakken zijn angstig groot.

2 opmerkingen:

Diana Senden zei

Als ik onderstaande lees dan ben ik toch blij dat ik van na de Dolle Mina's ben:

In Soedan heeft een vrouwelijke journalist een boete gekregen van 140 euro voor het dragen van een broek, maar ze ontliep de geëiste veertig zweepslagen. Loebna Ahmed Hoessein heeft al laten weten niet van plan te zijn de boete te betalen en is overgebracht naar een gevangenis in Omdoerman.

Lewi zei

Ze is gelukkig weer vrij, zie hier. Maar idd ook geen fijn vrouwvriendelijk klimaat daar.