vrijdag 24 april 2009

Twiet twiet



Wat moet ik hiermee? Ik heb me wel aangemeld en een paar keer getwitterd via twitter.com. Dat vond ik omslachtig en redelijk nutteloos: je moet elke keer de pagina verversen om je berichten te checken, en dan zie ik de meerwaarde t.o.v. e-mail niet. Met een toepassing waar je een twitterschermpje of pop-up in beeld krijgt is het vast leuker, of via de telefoon. Zelf weet ik niet of ik dat wel wil. Daarnaast: is het echt interessant? Ja, als je Barack Obama of Arend-Jan Boekestijn bent misschien, of naar UGUL09 bent geweest, maar ik denk dat niemand erop zit te wachten dat ik twitter dat ik koffie aan het zetten ben.

De Bibliotheek van het Vredespaleis twittert bijvoorbeeld wanneer de rappels eruit gaan. Aardig. Ik betwijfel toch of dat iets voor ons zou zijn. Hebben wij een klantengroep die ons via Twitter zou willen volgen?

foto: Benny Lin

2 opmerkingen:

Gerard Bierens zei

Er is nog een andere, steeds belangrijker wordende ontwikkeling rondom Twitter, namelijk de impact die het heeft als 'real-time zoekmachine'.

Daar wordt veel van verwacht, en ook bij Twitter zelf vinden ze het erg belangrijk. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar http://search.twitter.com/. Is de gelijkenis met Google.com niet treffend?

LeWi zei

Kijk, dat is een leuke tip. Al denk ik dat ook veel mensen zullen gruwen van het doorzoeken van allerlei "nietszeggende" tweets. Maar ja, Google levert ook een hoop zooi.