vrijdag 24 april 2009

Web 2.0 naar keuze

Soms duizelt het mij een beetje: als ik alle lijsten met web 2.0 toepassingen bekijk bedenk ik wat een enorm aanbod er is en hoeveel daarmee mogelijk is. Anderzijds vraag ik me bij sommige wel af hoeveel behoefte eraan is, en, ook belangrijk, hoeveel mensen er daadwerkelijk gebruik van maken. Dat laatste lijkt me bij web 2.0-toepassingen behoorlijk essentieel: als niemand er gebruik van maakt en er een bijdrage aan levert wordt het een nutteloos ding. Wellicht laat dit alleen maar zien hoe weinig 2.0 ik zelf nog ben. Er is een hele wereld waar ik niets van weet en waar honderdduizenden, miljoenen zelfs, zitten te twee-punt-nullen.

Voor nu laat ik het even bij deze bijzonder fraaie presentatie die ik op ZBDigitaal vond. Allerlei 2.0: een blog dat ik volg met behulp van RSS, een presentatie die via Slideshare kan worden gedeeld, en een mooie verbeelding van sociale media.

1 opmerking:

Irma zei

Op slideshare vond ik al informatie over de HAN die ik via inside of waar dan ook nergens ooit ben tegengekomen. Is wat mij betreft een zeer interessante informatiebron.